ikonka šipky nahoru

Využijte blog k vydělávání peněz snadno a rychle, přidáním e-shopu

Píšete blog? Možná přemýšlíte, jak pomocí webu vydělat peníze. Můžete přidat e-shop na web nebo na blogu umístit PPC reklamu. Máte čtenáře, dobré návštěvníky a zajímavé články? Pak můžete zkusit jednu z metod obchodování na internetu, a dokonce i bez potřeby skladu, doručení zboží zákazníkovi a vedení složitého účetnictví.

Jaké máte možnosti:

  • Vlastní produkty – ke svému blogu nebo webu můžete přidat e-shop, s vaším nebo cizím zbožím, které pro vaše návštěvníky má hodnotu.
  • Drop-shipping – nechcete-li řešit logistiku, nebo nemáte vlastní produkty.
  • Přeposílání objednávek – zboží odešle dodavatel, vy jen zprostředkujete prodej.
  • Affiliate – napojení na affiliate program dodavatele. Podívejte se na můj článek o affiliate.
  • Google AdSense – relevantní reklama na internetu, která nabízí to, co zaujme vaše čtenáře. 
  • Můžete na blog přidat žádost o dar v podobě stránky a tlačítka k zaslání peněz.

Možnost 1: Máte vlastní nebo cizí produkty

aneb budete mít celý proces přípravy a dodání zboží pod svoji kontrolou

Jak přidat vlastní e-shop na existující web nebo blog

K webu, který již máte, stačí přidat například e-shop od WOOCOMMERCE. Nemusíte nic měnit. A s napojením e-shopu založeného na WOOCOMMERCE vám pomohu. Je jedno, jestli máte svůj web na WordPressu, nebo jiném řešení.

Přidání e-shopu do webu

Jak by mohla implementace e-shopu do webu vypadat, najdete níže:

  • Založím stránku e-shopu nebo subdoménu na vašem webu
  • Stáhnu WordPress a nasadím WOOCOMMERCE
  • Vyberu a implementuji šablony e-shopu
  • Zaškolím vás s prací ve WOOCOMMERCE
  • S obsahem určitě nebudete mít problém, ale kdyby: dám vám tipy, jak zlepšit obsah webu, a úspěšně eshop propagovat.

Výhody vlastního e-shopu na webu:

  • budujete vlastní značku
  • žádné provize za zprostředkování prodeje (když prodáváte své zboží)
  • maximální kontrola
  • maximální flexibilita
  • volnější komunikace, více v osobní rovině
  • snadnější budování značky
  • výrazně větší zisky (závislé na tom, jak jste šikovní… známí atd.)

Nevýhody vlastního e-shopu:

  • je to víc práce 🙂
  • musíte řešit naskladnění, přípravu, balení, odeslání zboží
  • náročnější editace a správa e-shopu
  • musíte řešit reklamace
  • musíte řešit účetnictví

Možnost 2: Drop-shipping 

aneb nechcete řešit logistiku, ale chcete posílat zboží pod značkou vašeho e-shopu

Příklad: Například píšete blog o cestování. Možná by čtenáře zajímaly věci související s turistikou, sportem, kempováním, prostě vybavením na cesty.

Co je drop-shipping?

Je to způsob prodeje zboží na internetu. Prostřednictvím e-shopu zákazník objedná výrobek, který je mu zaslán přímo z centrálního skladu dodavatele (nebo jiným – partnerským – e-shopem). 

Výhody drop-shippingu:

Dobře fungující drop-shipping koncový zákazník vůbec nepozná. Partner e-shopu zabalí a odešle zboží jménem vašeho e-shopu, kde zákazník opravdu nakoupil, takže vypadá, že bylo zaslané přímo e-shopem, aniž by zákazník tušil, že mu zboží posílá někdo jiný. 

  • budujete svoji značku
  • máte minimální náklady
  • nemusíte mít žádný sklad ani skladové zásoby
  • možnost naprosté automatizace
  • žádný styk se zbožím
  • objednávku vyřizuje dodavatel

Výhodou tohoto systému také je, že je rychlejší a efektivnější přeprava a nižší náklady na dopravu (často má dodavatel lepší podmínky na dopravu než vy). 

Nevýhody drop-shippingu:

Nevýhodou můžou být větší náklady na vyřízení objednávky ve formě časově složitější komunikace. Práce programátora s implementací do e-shopu.

Partner e-shopu si také účtuje určitý poplatek nebo část z provize za vyřízení objednávky. 

  • musíte řešit reklamace a vrácení zboží
  • musíte řešit účetnictví
  • musíte řešit nepřevzaté zboží (náklady na poštovné, balné)
  • nižší zisk

Možnost 3: Přeposílání objednávek 

aneb nechcete řešit logistiku, ani reklamace a nevadí vám, že jste jen zprostředkovatel

Co je přeposílání objednávek?

Stručně, jedná se o přeposlání objednávky dodavateli zboží. Ten jej zašle zákazníkovi. Vy dostanete provizi ze zprostředkování obchodu.

Výhody přeposílání objednávek

  • nejjednodušší forma spolupráce
  • nemusíte řešit reklamace a vrácení zboží
  • nemusíte řešit účetnictví
  • nemusíte řešit nepřevzaté zboží (náklady na poštovné, balné)

Nevýhody přeposílání objednávek:

  • těžko se buduje vlastní značka
  • zákazník se dozví, kdo je odesilatelem zboží
  • nízká provize

Na co si dát pozor

V rámci spolupráce se dobrý drop-shipping (i přeposílání objednávek) pozná tak, že předávání dat mezi partnery probíhá hladce a automatizovaně. Nejsou problémy s logistikou a vyplácením podílu z tržeb.

Než se do dropshippingu pustíte dobře si dodavatele prověřte, předejdete tak mnoha nepříjemnostem a zklamání. Vhodnou metodou jak si spolupráci ověřit je mystery shoping.

Co je mystery shopping?

Jednoduše řečeno vydáváte se za zákazníka a ověříte si, jak má dodavatel nastavené procesy, objednání, doručení,  zákaznickou podporu, vrácení zboží a průběh reklamace.

Možnost 4: Zapojení do některé z Affiliate sítí a programů

O affiliate programech a sítích jsem napsal článek. Pokud vás toto téma zajímá, mrkněte na 11 affiliate programů a sítí pro váš marketing. Článek obsahuje odkazy na affiliate programy a sítě různých dodavatelů, ve kterých lze najít zboží, které si dobře sedne s tématem vašeho blogu.

Možnost 5: Google AdSense

aneb přidání inzerátů z reklamního systému Google AdWords do vašeho blogu

Pokud nenajdete vhodný affiliate, dobrou alternativou k monetizaci webu je přidání AdSense.

Co je Google AdSense?

Google AdSense umožňuje, jednoduše a velmi efektivně dosáhnout téměř okamžitého zvýšení příjmů z provozu obsahového webu. Jedná se o zobrazení cílené a relevantní reklamy na internetu inzerentů na vašem blogu. PPC reklama souvisí s tématem, o kterém píšete. Proto nebude vašimi čtenáři považována za nezajímavou. Peníze dostávate za kliknutí uživatele na reklamní odkaz, který otevře stránky inzerenta.

Pro snadné přidání Google AdSense do WordPressu můžete použít plugin Head and Footer Scripts Inserter.

Možnost 6: Přidání žádosti o dar na provoz stránek

Možná jste si všimli, hlavně na zahraničních webech, že blogeři umožňují čtenářům poslat peněžitý příspěvek na podporu budování blogu. Většinou se vše řeší pomocí tlačítka pro poskytnutí daru např. přes PayPal. 

Pro snadné přidání PayPal Donation tlačítka do WordPressu můžete použít plugin PayPal Donation.

Zdroje: 
11 affiliate programů a sítí pro váš marketing
Napojení e-shopu do webu
Tvorba webu na míru

Líbí? Pošlete to do světa. Díky